24 грудня 2016 / Актуально

Барабаном — по кризі

Барабаном — по кризіВалентин БЕРДУТА

11 локомотивів регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» обладнані вібропантографами, 31— пневмобарабанами — і 28 — полозами зі сталевими накладками.

Ожеледь на дротах контактної мережі — явище сезонне і неприємне. Аби електровози та електропоїзди рухалися без зайвих затримок, у бій ідуть локомотиви, які беруть на борт додаткові «протиожеледні» механізми.

Приміром, у локомотивному депо (ТЧ) Харків­Сортувальний регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» до льодяного поєдинку готові п’ять маневрових ЧМЕ3. Тепловози, як і завжди, ще восени обладнали пневмобарабанами. Принцип їхньої дії — вібраційні рухи, утворені подачею стиснутого повітря. Ці «додаткові пристрої» встановлюються на ЧМЕ3. Проте вони не впливають на звичний характер роботи локомотивів.

— Єдине те, що змінюється локація обладнаного рухомого складу: ми спеціально розосереджуємо їх так, аби в разі негоди швидко вийти на лінію, — мовить голов­ний технолог ТЧ Харків­Сортувальний Олександр Диковенко. — За п’ятьма тепловозами нашого депо закріплені дільниці Харків—Красноград, Харків—Люботин, Харків—Козача Лопань та інші, а також залізничні вузли станцій Основа і Харків­Сортувальний.

Але, як зазначив фахівець, пневмобарабани — краща, але не єдина зброя у боротьбі з кригою. Так на локомотивах застосовують і вібропантографи. А для механічного зчищення ожеледі на дротах контактної мережі в нагоді стає й полоз зі сталевими накладками, який закріплюється на пантографі і, наче ножем, знімає льодяну стружку з проводу. В ТЧ Харків­Сортувальний ним обладнані електровози ВЛ-11.

Процес боротьби з негодою починається за командою «ожеледь» чергового енерго­диспетчера. Відтак уся «команда» локомотивів, які обладнані цими механізмами, має перейти від поїзної та маневрової роботи до очищування контактної мережі.

Наразі дана техніка ТЧ Харків­Сортувальний справна, працює бездоганно і здатна за годину визволити з льодяного полону до 40 км контактного дроту.

44.jpgГоловний технолог ТЧ Харків­Сортувальний регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Олександр Диковенко:

«Якою б несподіваною не була переміна погоди, це аніскілечки не змусить розгубитися членів локомотивних бригад. Усі добре обізнані з тонкощами цієї роботи, бо мають досвід. Окрім того, вони регулярно проходять технічні заняття».

Машиніст ТЧ Харків­Сортувальний Тимур Мусаєв:21.jpg

«Коли доводиться очищати контактну мережу від ожеледі, відчуваєш значимість цієї роботи. Адже крізь негоду прокладаєш шлях сотням тонн вантажів і тисячам пасажирів, які навіть і не підозрюють про складнощі своєї подорожі».

 
Для додавання коментарiв Ви маєте бути зареєстрованi.
реєстрацiя | авторизацiя
 Квiтень 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
22
23
24
27
28
29
30
Яка рубрика в «Магістраль-експрес» Вам подобається найбільше?
Вікно у залізницю (19)
Розмова в купе (14)
Сканворд (8)
Особистість (2)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя
 
Усі права захищено © 1992—2010 Редакція газети "Магiстраль"
За повного передруку матеріалу посилання на статтю обов'язкове.
За часткового передруку матеріалів сайту посилання на www.magistral-uz.com.ua обов'язкове.
Контакти: Тел./факс: 465-01-90, E-mail:magistral@uz.gov.ua