22 червня 2016 / Тема номера

Де краще працю охороняють?

Де краще працю охороняють?

Комісія ПАТ «Укрзалізниця» нещодавно підбила підсумки конкурсів на підприємство-лідер з охорони праці у 2015 р., а також на створення кращого навчального відеофільму з питань охорони праці. Заявки на участь, підкріплені фотоальбомами та іншими матеріалами, подали 23 підрозділи та одна регіональна філія. Результати конкурсу визначено в кількох номінаціях, згідно із рівнем підрозділу. Так, кращою регіональною філією стала «Одеська залізниця», серед служб перше місце вибороли вагонники регіональної філії «Львівська залізниця». Переможцем серед дирекцій стала Коростенська дирекція залізничних перевезень регіональної філії «Південно-Західна залізниця». Серед виробничих підрозділів перше місце розділили три учасника: вагонне депо Кременчук і моторвагонне депо Полтава регіональної філії «Південна залізниця», а також вагонна дільниця станції Хмельницький. Кращий навчальний відеофільм представило моторвагонне депо Люботин. Усі учасники, котрі посіли призові місця, отримають грошові премії у розмірі від 5 тис. до 100 тис. грн. Кореспонденти газети «Магістраль» відвідали підрозділи-переможці та підготували на цю тему низку публікацій, з якими ми і пропонуємо вам ознайомитися.

Турбота — основа безпеки

tb1.jpgЗа результатами проведеного ПАТ «Укрзалізниця» огляду-конкурсу одним із кращих підприємств з охорони праці у 2015 р. визнано відокремлений підрозділ «Експлуатаційне вагонне депо Кременчук» регіональної філії «Південна залізниця». На підприємстві вважають, що для безпеки важливо не лише чітко дотримуватись інструкцій, а й створювати гідні умови праці, турбуватися про людей, а належну винагороду деповчани воліли б витратити на новий телевізор для технічного навчання, каскетки та заохочення особливо сумлінних робітників.

Колективу вагонного депо Кременчук вдалося вибороти першість із 17 претендентів, котрі представляли всі регіональні філії акціонерного товариства, крім регіональної філії «Донецька залізниця». Звичайно, сприяло перемозі те, що на підприємстві минулого року не сталося жодного травмування робітників. Проте це досягнення є і результатом багаторічної роботи, спрямованої на покращення умов праці.

«Перш за все, в цьому заслуга начальника депо Володимира Тягуна, який приділяє велику увагу безпеці праці. Кожного тижня це питання порушується під час планувальних нарад, а раз на місяць комісія за участі відповідальних осіб перевіряє дотримання вимог охорони праці. Керівник депо особисто детально аналізує випадки їх порушення. Крім того, це й результат принципової позиції при доборі кадрів», — каже головний інженер вагонного депо Кременчук Юрій Гончаров.

По-друге, за його словами, важливе забезпечення робітників атестованими робочими місцями, справним інструментом та спецодягом і нормальними побутовими умовами. «Якщо працівник відчуває, що про нього піклуються, то й до роботи ставитиметься старанніше», — вважає Ю. Гончаров.

Маркування для профілактики

До речі, у підвищенні естетичної привабливості робочих місць на підприємстві свою роль зіграло і маркування згідно з новими галузевими нормами безпеки. Позначили всі негабаритні місця, небезпечні ємності та механізми, а також спеціальними знаками попередили працівників про необхідність застосування тих чи інших захисних засобів. «Такі знаки зовсім не зайві, адже вони в черговий раз попереджають робітника, аби він надів каску або окуляри, вказують на те, до чого не можна торкатися. Все це за певних обставин може врятувати здоров’я, а в окремих випадках — і життя», — говорить в. о. начальника сектору з охорони праці Олена Жила.

Щоправда, через старе покриття маркування недовго протрималося на підлозі. Проте яскраві фарби на огороджувальних конструкціях та обладнанні справді привертають увагу, полегшують орієнтування у робочому просторі, посилюючи безпеку праці. Маркування знаками підприємство провело за власні кошти (28 тис. грн) минулого року. Вагонне депо Кременчук стало пілотним щодо втілення цього проекту у регіональній філії «Південна залізниця».

Трудівники підприємства пишаються добре оснащеним кабінетом з охорони праці, де проводяться навчання та приймають відповідні екзамени у робітників. Відремонтовано аудиторію, де встановили сучасні меблі, стенди та зразки спецзасобів для навчання. Ось лише засоби для візуального передання інформації (відеомагнітофон і маленький телевізор з кінескопом) трохи застаріли. Та є що демонструвати, адже нещодавно власними силами відзняли докладний повчальний фільм «Вступний інструктаж з охорони праці». Тож на підприємстві планують передбачені в якості премії за перемогу в конкурсі 40 тис. грн частково витратити на придбання сучасного телевізора, а частково — на закупівлю для оглядачів вагонів експериментальної партії зручних головних уборів, що суміщають властивості каски і кепки, — каскеток. А решту коштів воліли б направити на наочну агітацію та заохочення найкращих робітників.

Заохочення і покарання

Серед передовиків, які й самі ретельно дотримуються вимог охорони праці та своїм прикладом навчають інших, — майстер дільниці з ремонту та випробування гальмівного обладнання Наталія Шаблій, майстер котельної Сергій Січний і бригадир дільниці з виготовлення та випробування дослідних зразків Валентин Тупало. За дотримання порядку на робочих місцях особливо відзначають колектив ПТО Ромни, який очолює Олександр Голотніков.

Велику увагу приділяють роз’яснювальній роботі з порушниками вимог безпеки праці. При цьому особливо дієві аналогії з подібними випадками, які завершилися для порушників сумно.

З іншого боку, на підприємстві вважають, що до батога не завадило б додати і пряника у вигляді систематичного преміювання за дотримання вимог охорони праці.

Крім того, як вважає головний інженер депо — переможця конкурсу, потрібно переглянути норми видання спецодягу: «Ми користуємося ще нормами 90-х років. Можливо, назріла необхідність не підводити професії під один штамп, а зробити диференціацію за видами робіт. Наприклад, рукавиць, які видають раз на місяць, слюсарю колісно-роликового цеху, котрий має справу з мастилом, вистачає лише на 10 днів. А його колезі, який працює на заправці цистерн, уже потрібні особливо посилені рукавиці. Можливо, робітнику краще було б мати по кілька рукавиць для брудних і чистих видів робіт. Тоді вони й слугуватимуть довше...»

Як по писаному

Бездоганне виконання колективної угоди та низка новаторських заходів забезпечили локомотивному депо (ТЧ) Основа регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» ІІ місце в галузевому огляді-конкурсі з охорони праці. Адже тут з 2013 р. і донині випадків виробничого травматизму взагалі не допущено.

У кабіні потеплішало

tb2.jpgУ нашій розмові начальник ТЧ Основа Віктор Ковалевський акцентував увагу на тому, що минулий рік був багатим на заходи.

— Приміром, у належному обсязі виконано роботи з утеплення кабін кранів на залізничному ходу й автотранспортних засобів, — розповідає В. Ковалевський. — Водночас ми подбали про ретельне ущільнення приміщення відділення колісно-моторних блоків, встановили нові ворота, що стали подвійною перешкодою для негоди, виконали роботи з підвищення ефективності вентиляційної системи на робочому місці електрогазозварника дорожнього експериментального цеху. Завчасно потурбувались і про дах, відремонтувавши чималу площу покрівлі виробничих приміщень.

З метою механізації та автоматизації робочих місць придбали і встановили гідравлічний прес на дільниці з ремонту кранів на залізничному ходу. Власноруч розробили й виготовили спеціальне устаткування для намотування зварювального дроту для потреб експериментального цеху.

Атестація робочих місць 700 працівників дала підставу надати пільги та компенсації за роботу у тяжких і шкідливих умовах праці. До прикладу: 212 осіб одержують доплату та 509 — додаткові відпустки. Безкоштовно надається молоко 50 працівникам. Витрати, пов’язані з придбанням молока у 2015 р., становили понад 50 тис. грн. Задля здійснення обов’язкових медичних оглядів сплачено 443,7 тис. грн, а сума коштів для придбання працівникам спецодягу, яким вони забезпечуються безкоштовно, становить майже 400 тис. грн.

У депо створені належні умови для харчування: у просторій та затишній їдальні водночас можуть обідати 120 осіб. Крім цього, кожна дільниця депо має спеціально облаштовані приміщення для прийому їжі. На ремонт діючих санітарно-побутових приміщень використано понад 24 тис. грн.

Комплекс кабінетів благополуччя

Депо має чималий кабінетний комплекс: це низка приміщень за відповідною тематикою (пожежна безпека і цивільний захист, автодорожня безпека та кабінет з електробезпеки). Крім того, обладнано два комп’ютерних класи, де проводять технічні навчання локомотивних бригад.

Та особливої уваги заслуговують навчальні класи, розташовані на дільниці з експлуатації локомотивів. В одному з них є сучасний тренажер-симулятор електровоза ВЛ-82М. Його програмна «начинка» дає можливість створювати будь-які непередбачувані ситуації. Тренажер допомагає машиністам та їхнім помічникам опанувати необхідні навички безпечного і заощадливого керування тяговим рухомим складом.

А от робочі місця для психолога мають аж чотири кімнати, де все передбачено до дрібниць, приміщення укомплектовані сучасним обладнанням. Це дає можливість психологу ефективно обстежувати працівників і контролювати психоемоційний стан локомотивних бригад. Є й кімната для зняття стресу та емоційної напруги.

У кабінеті промислової безпеки та охорони праці встановлено тренажерний комплекс «Фантом-П-03», завдяки чому спеціалісти депо відпрацьовують правильні навички в разі необхідності надання людині серцево-легеневої реанімації.

Мовою цифр:

314 інструкцій з охорони праці розроблені та введені в дію в депо;

188 вступних інструктажів проведено протягом року;

1 тис. 154 працівники пройшли навчання та перевірку знань;

443,786 тис. грн становлять витрати на проведення обов’язкових медичних оглядів;

970 працівників ТЧ безкоштовно отримують спецодяг;

67 одиниць тягового рухомого складу становить приписний парк;

1 тис. 589 км — загальна довжина дільниць обслуговування ТЧ Основа;

1 тис. 96 чол. — загальна чисельність працівників ТЧ Основа.

Велике — малими силами

Торік Тернопільська дирекція залізничних перевезень — найменша з-поміж дирекцій регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» — навантажила і відправила найбільше вагонів на сталевій магістралі. При цьому тут не допустили жодного випадку виробничого травматизму. Власне кажучи, їх не було ще з 2007 р.

Саме цей чинник став вирішальним під час огляду-конкурсу з охорони праці за показниками 2015 р., в якому Тернопільська дирекція посіла другу сходинку серед дирекцій ПАТ «Укрзалізниця».

Як розповів начальник Тернопільської дирекції залізничних перевезень Віталій Савчук, у відокремлений підрозділ входять 42 станції, з яких лише одна — вантажна. Інші — проміжні. У дирекції працює лише 711 залізничників. Одначе вона ось уже кілька років поспіль демонструє позитивну динаміку зростання обсягу вантажів. Це стосується навантаження не тільки сільськогосподарської продукції, а й будівельних матеріалів та промислової сировини.

Відтак торік на станціях дирекції було навантажено майже 4,7 млн т. Середньодобове навантаження становило 12,8 тис. т, або 195 вагонів. Забігаючи наперед, зазначимо, що добре працювала дирекція й у першому кварталі 2016 р. Обсяги навантажень вдалося збільшити на 7,5 %, тобто на понад 2 тис. т, — порівняно з першим кварталом минулого року. Доходи за перевезення вапняку зросли більш ніж удвічі — до 82,4 млн грн. Станції Тернопіль, Максимівка Тернопільська, Скалат, Бучач, Збараж, Бірки Великі та інші забезпечують найвищі виробничі показники.

tb3.jpg— Люди працюють дуже інтенсивно — і багато станцій задіяно у перевізному процесі цілодобово, — мовить Віталій Савчук. — Та, попри виробничі показники, важливішим є збереження життя і здоров’я людей. Тому керівники середньої ланки постійно проводять основні й додаткові інструктажі та стежать за дотриманням техніки безпеки на місцях. А дирекція зі свого боку намагається створити безпечні умови праці й не допустити випадків травмувань. До цих заходів належить придбання переносних радіостанцій, переносних ліхтарів, засобів індивідуального захисту, поповнення аптечок першої допомоги, забезпечення спецодягом, спецвзуттям тощо.

У свою чергу начальник сектору охорони праці дирекції Оксана Крунь зазначила, що протягом минулого року задля виконання заходів з досягнення встановлених нормативів безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, підвищення існуючого рівня охорони праці й попередження випадків виробничого травматизму було витрачено понад 356 тис. грн. А це 0,54 % від суми фонду оплати праці за попередній рік.

— Ці кошти були витрачені на оснащення кабінетів з охорони праці, придбання відповідної літератури та відеофільмів, оновлення знаків безпеки, попереджувальних знаків, проведення обов’язкових медичних оглядів. І саме виконання цілого комплексу заходів протягом року й дало змогу не допустити жодного нещасного випадку, — підсумувала Оксана Крунь.

 
Для додавання коментарiв Ви маєте бути зареєстрованi.
реєстрацiя | авторизацiя
 Квiтень 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Яка рубрика в «Магістраль-експрес» Вам подобається найбільше?
Вікно у залізницю (19)
Розмова в купе (14)
Сканворд (8)
Особистість (2)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя
 
Усі права захищено © 1992—2010 Редакція газети "Магiстраль"
За повного передруку матеріалу посилання на статтю обов'язкове.
За часткового передруку матеріалів сайту посилання на www.magistral-uz.com.ua обов'язкове.
Контакти: Тел./факс: 465-01-90, E-mail:magistral@uz.gov.ua