20 липня 2016 / Тема номера

Ювеліри вогню і металу

Ювеліри вогню і металу

Нещодавно на Лозівській дільниці вантажного вагонного депо Харків-Сортувальний (ВЧД) регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укр-залізниця» відбулися професійні змагання серед зварників.

Що робити з кратером?

Звання найкращий зварник виборювали по три представники від Лозівської дільниці та ВЧД. Такий захід відбувався не лише в депо, а й у цілому в філії вперше, тож треба віддати належне організаторам, котрі зуміли провести його на високому рівні.

Змагання за звання найкращий зварник тривало півтори години і складалося з теоретичної та практичної частин. За рівнем емоційної напруги, дискусій та оригінальних рішень низки завдань обидві не поступалися одна одній. Скажімо, теоретична частина нагадувала сесійні іспити з різницею в тому, що відповіді готували гуртом, тобто вся команда, а перед членами конкурсної комісії відповідав капітан команди. У екзаменаційному білеті було сім завдань, на підготовку яких виділялося 20 хв.

Слід сказати, що вагомості цього заходу додавало й те, що до складу конкурсної комісії увійшов досвідчений експерт у галузі зварювання Валерій Галь (Харківський учбово-курсовий комбінат), а також начальник відділу ремонту та експлуатації вагонів вагонної служби регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Олексій Уразбахтін і головний інженер ВЧД Харків-Сортувальний Олександр Адаменко. Словом, підкорювачі вогню й металу мали серйозних суддів. Власне про це і засвідчив В. Галь, доповнюючи завдання у білетах усними запитаннями.

Тож добре підготовлена гуртом відповідь ще не гарантувала успішного результату. Приміром, експерт поцікавився у зварника В. Руденка, що робити із незавареним кратером і чому він утворився під час зварювальних робіт. З’ясувалося, що хоча кратер і має далеко не вулканічне походження, проте внутрішньо схожий, і якщо цей недолік своєчасно не усунути, то в подальшому він наробить лиха, спричинивши загрозливі тріщини в деталях чи вузлах вагона. Запитання іспиту виявилися настільки непростими, що вимагали неабияких знань зварювальної справи. У конкурсантів запитували навіть про те, яку товщину мають стінки кисневого балона, яким кольором пофарбовані й т. д. Якщо відповіді капітана пробуксовували, то на підмогу поспішала команда. Словом, часом іспит переростав у запальний діалог між членами конкурсної комісії та конкурсантами, як іноді трапляється під час гри «Що? Де? Коли?».

«Золотий шов»

Не менш захоплюючим, але більш видовищним була практична частина. Майданчиком для змагань був обраний цех деповського ремонту вагонів Лозівської дільниці, де на підкорювачів вогню й металу чекали два піввагони з однаковим обсягом зварювальних робіт. Однак, щоб не виникало певних підозр чи упереджених міркувань, кому який вагон дістанеться, учасники поділили їх, підкинувши копійку, — і орел та решка вирішили подальший розвиток змагань.

…Тріскотня електродів під час зварювання та снопи іскор вмить наповнили цех. На виконання робіт відведено 40 хв, але впоратися за цей час — недостатньо, важливо засвідчити бездоганну якість виконаних робіт, тобто накладені сталеві шви мають бути «золотими». Аби безпомилково визначити кращого з кращих, конкурсне завдання учасники виконували по черзі, інакше кажучи, кожен член команди мав засвідчити власний почерк. Після закінчення безкомпромісна конкурсна комісія ретельно вивчала виконану роботу, обговорюючи принципи та методики виконаних завдань, а часом і дискутуючи стосовно них.

Практична частина тривала в два етапи: після закінчення визначеного обсягу робіт, команди «обмінювалися» піввагонами, аби у такий спосіб зберегти об’єктивність і засвідчити високий професійний рівень.

— Практична частина є складною частиною конкурсу, оскільки нам доводиться враховувати безліч критеріїв, — каже начальник відділу ремонту та експлуатації служби вагонного господарства Олексій Уразбахтін. — Річ у тім, що фахівці Лозівської дільниці у роботі застосовують зварювальні напівавтомати типу ВС-300Б та МИГ-300, а ВЧД Харків-Сортувальний користуються ручними дуговими зварювальними апаратами. Звісно, що напівавтомати — це, на відміну від дугового зварювання, продуктивне обладнання як за швидкістю виконання робіт, так і за рівнем якості. Враховуючи це, ми передбачили обмін команд засобами зварювання, аби збагатити досвід спеціалістів. Та ефективність і якість роботи зварника залежить не лише від устаткування, адже головною складовою є накопичений досвід, теоретичні знання й навички.

У нелегкій захоплюючій боротьбі за сходинки на почесному п’єдесталі швидко сплинув час. І ось настала довгоочікувана мить оголошення переможців. У командному заліку перемогли лозівчани, а кращим з-поміж кращих зварників визнано Сергія Строколатка (Лозівська дільниця), друге місце посів Павло Мікулін, а третє — Сергій Глущенко (ВЧД Харків-Сортувальний).

rdchnk.jpgНачальник виробничого підрозділу «Вантажне вагонне депо Харків-Сортувальний» регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Ігор РУДЯЧЕНКО:

«Конкурс має стати традиційним, бо це є не лише змагання, а й ефективний обмін досвідом, навичками, знаннями. Безумовно, ми врахуємо всі плюси і мінуси, які отримали після завершення першого конкурсу задля того, щоб надалі ускладнювати його, враховуючи побажання як конкурсантів, так і членів конкурсної комісії».

 

 
Для додавання коментарiв Ви маєте бути зареєстрованi.
реєстрацiя | авторизацiя
 Вересень 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
Яка рубрика в «Магістраль-експрес» Вам подобається найбільше?
Вікно у залізницю (19)
Розмова в купе (14)
Сканворд (8)
Особистість (2)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя
 
Усі права захищено © 1992—2010 Редакція газети "Магiстраль"
За повного передруку матеріалу посилання на статтю обов'язкове.
За часткового передруку матеріалів сайту посилання на www.magistral-uz.com.ua обов'язкове.
Контакти: Тел./факс: 465-01-90, E-mail:magistral@uz.gov.ua