13 квiтня 2016 / Тема номера

Колія-2016: Крапля оптимізму складного періоду

Колія-2016: Крапля оптимізму складного періоду

У цьому році передбачається реконструювати 270 км колії. Це — цифра, яка вселяє надію: до кризових масштабів, безумовно, ще далеко, проте, порівняно з минулим роком, заплановані обсяги у кілька разів більші. Необхідні для виконання робіт матеріали залишилися на підприємствах ще з минулого року і частково почали надходити вже із цьогорічної закупівлі.

У рамках реконструкції замінюються усі складові елементи верхньої будови колії, а також впроваджуються нові конструкції та технічні рішення. Інші види ремонтів дають змогу використовувати старопридатні матеріали та в основному передбачають відновлення первинних властивостей і характеристик конструкцій. Так, капітальний ремонт (під час якого можна використовувати, зокрема, старопридатні рейки, шпали та скріплення) наразі очікує майже 250 км колії. Середній ремонт у цьому році розгорнеться на 650 км колії, завдяки чому вдасться усунути негативні фактори впливу на плавність руху поїздів, які створює невідповідний вимогам план рейкового скріплення та щебеневого баласту. Також до кінця року буде замінено 130 стрілочних переводів на залізобетонних брусах, що суттєво вплине на підвищення безпеки руху поїздів.

Географія обсягів

vs.jpgЗа словами заступника начальника Департаменту колії та споруд ПАТ «Укрзалізниця» Володимира Шишковського, основний фронт робіт із реконструкції розділили такі регіональні філії: «Південно-Західна залізниця», «Придніпровська залізниця» та «Одеська залізниця» (відповідно 80, 72 та 51 км). І це не дивно, адже саме тут зосереджені вантажонапружені маршрути, якими курсують і поїзди Інтерсіті.

Перші в цьому році довготривалі вікна почалися 4 квітня. Колійна «артилерія» вирушила на дільниці Комарівці—Деражня, Терещенська—Брюловецький, Користівка—Пантаївка, Воскобійня—Верхньодніпровськ, Ганівка—Галещина та Чаплине—Просяна. Далі важку спеціалізовану техніку перекинуть на інші об’єкти основних напрямків руху для підготовки колії до літніх пасажирських перевезень.

Зазначимо, що регіональна філія «Південно-Західна залізниця» планує виконати практично всі основні заплановані обсяги протягом двох довготривалих вікон: найдовше у цей сезон (25 діб) на перегоні Терещенська—Брюловецький (Конотопський напрямок) та 16-добове на перегоні Комарівці—Деражня (напрямок Жмеринка—Хмельницький). Зазначимо, що на останньому перегоні частину роботи виконали ще у минулому році, проте обмежене фінансування не дало змоги закрити всі необхідні питання в «один заїзд». Після завершення цих робіт колійна техніка перебазується на напрямок Козятин—Шепетівка—Здолбунів, де наприкінці минулого року також почалася реконструкція колії на перегоні Бердичів—Михайленки.

Найменші обсяги реконструкції колії в цьому році передбачені у донеччан і львів’ян. «Основні роботи з реконструкції регіональна філія «Львівська залізниця» запланувала у горах. Проте за необхідним матеріалом (скріпленням для кривих ділянок) тендери щойно завершилися, і він почне надходити за кілька тижнів. Тому до кінця квітня львів’яни обмежаться лише 5 км посиленого ремонту на перегонах Козова—Денисів, Ясиня—Рахів та Есень—Чоп», — коментує В. Шишковський.

Найскладнішою дільницею фахівці, зазвичай, вважають ту, де має місце щільний рух поїздів. Адже для своєчасного доставляння на місце рейкошпальної решітки і необхідної техніки колійникам та руховикам потрібен високий організаторський пілотаж. У цьому році такими дільницями є Пантаївка—Користівка та Комарівці—Деражня. На обидва відтинки одразу виїхали заступники начальників профільних служб регіональних філій, які не лише відповідальні за цю роботу, а й мають компетенцію вирішувати поточні «віконні» питання (доставляння палива, забезпечення робіт локомотивами тощо). Також доводиться оперативно вирішувати і проблеми у регіональній філії «Донецька залізниця», зокрема із доставлянням необхідних матеріалів і господарчих поїздів з Лимана до Просяної та Волновахи, шлях до яких у зв’язку з подіями на Сході пролягає через регіональні філії «Донецька залізниця», «Південна залізниця» та «Придніпровська залізниця».

Ціна та матеріали

На реконструкцію фінансовим планом ПАТ «Укрзалізниця» передбачено 2 млрд 298 млн грн, а на посилений капітальний ремонт — 1 млрд 780 млн грн. Підкреслимо, що 77 % виділених коштів «з’їдає» вартість матеріалів. Нескладно здогадатися, що до залишку (23 %) входять такі «дрібниці», як зарплати колійників, експлуатація важкої колійної техніки та закупівля пального.

Зазначимо, що у 2013 р. залізничники купували рейки по 11 тис. грн за 1 т, а сьогодні їх вартість сягає 26 тис. грн. Так само у 2,5 раза здорожчала й інша металева продукція — від скріплень до колісних пар. Підняти тарифи на перевезення, аби бодай трохи «згладити» ситуацію і мати можливість збільшити обсяги робіт, у цьому році нашій галузі не дозволили.

Проте в загальній складній ситуації є й позитивні тенденції. Так тендерні закупівлі не лише розпочалися а й (що не менш важливо) тривають і мають завершитися майже вчасно. Торік вони стартували пізніше, через що роботи суттєво гальмувалися і розпочалися лише наприкінці третього кварталу. «Протягом квітня—травня відбудуться торги по деяких запчастинах до стрілочних переводів, полімеркомпозиційних накладках та скріпленнях для кривих ділянок колій. Усі інші важливі матеріали (гумові прокладки, шпали і шпальний залізобетон, бруси, рейки, пружне скріплення тощо) вже почали надходити. Завдяки цьому, а також наявному на місцях залишку, заплановані обсяги буде виконано вчасно», — каже фахівець.

Важливий факт

Безсумнівно, нинішні обсяги робіт не порівняти з минулорічними. Проте, аби підтримувати господарство на належному рівні, щороку треба реконструювати не менше 800 км і замінювати по 1 тис. 200 стрілочних переводів.

 
Для додавання коментарiв Ви маєте бути зареєстрованi.
реєстрацiя | авторизацiя
 Травень 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Яка рубрика в «Магістраль-експрес» Вам подобається найбільше?
Вікно у залізницю (19)
Розмова в купе (14)
Сканворд (8)
Особистість (2)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя
 
Усі права захищено © 1992—2010 Редакція газети "Магiстраль"
За повного передруку матеріалу посилання на статтю обов'язкове.
За часткового передруку матеріалів сайту посилання на www.magistral-uz.com.ua обов'язкове.
Контакти: Тел./факс: 465-01-90, E-mail:magistral@uz.gov.ua