02 вересня 2016 / Тема номера

Корупції оголосили програму

Корупції оголосили програму

Одним із перших рішень нового складу правління ПАТ «Укрзалізниця» на чолі з Войцехом Балчуном стало ухвалення Антикорупційної програми. Які нові механізми боротьби зі зловживаннями в компанії прописані в документі, як зміниться порядок прийняття на керівні посади і за що можуть тепер звільнити? — про ці та інші новації кореспонденту «Магістралі» розповів директор з безпеки ПАТ «Укрзалізниця» Сергій ОЗЕРАН.

— Сергію Борисовичу, боротьба з корупцією — тема номер один в українському суспільстві. Проте лунають закиди, що реальна боротьба зі зловживаннями підмінюється лише декларативними заходами. Чи не спіткає така ж доля і цю програму?

— Ні, я так не думаю. Адже цей програмний документ впроваджує дієві механізми боротьби зі зловживаннями в нашій компанії.

Взагалі, ухвалення Антикорупційної програми — це не якась піар-акція чи черговий крок популізму. Воно передбачено Законом України «Про запобігання корупції». Зокрема, там прописана норма: «В обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками державних, комунальних підприємств, господарських товариств (у яких державна або комунальна частка перевищує 50 %), де середньооблікова чисельність працівників за звітний (фінансовий) рік перевищує п’ятдесят осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за цей період перевищує 70 млн грн». До категорії таких підприємств належить і ПАТ «Укрзалізниця».

— Чому для нас важливе ухвалення цієї програми?

— Тому що в такому разі з’являється внутрішній нормативний акт щодо боротьби з корупцією. Адже раніше навіть при виявленні ознак корупції притягнути працівника до відповідальності було доволі нелегко до рішення суду. Тим паче, домогтися його звільнення. Зараз же прописані норми, які дозволяють це робити.

Ще один момент, на який я хотів би звернути увагу читачів: наша Антикорупційна програма проходила перевірку в Комітеті Верховної Ради з питань запобігання і протидії корупції. Крім того, ми погоджували її з галузевими профспілками. Всі зауваження і пропозиції були враховані.

Проект був перекладений польською, тож Войцех Балчун його уважно вивчив і схвалив до затвердження. При цьому наголосив, що програма повинна бути не черговим папірцем, а дієвим інструментом викорінення корупційних явищ і чинників, які їм сприяють, із залізничної галузі.

— Розкажіть про новації, які дадуть змогу вивести антикорупційну боротьбу на якісно новий рівень?

— У програмі міститься конкретний перелік та опис антикорупційних заходів, стандартів, процедур та порядок їх виконання — там 25 пунктів. Серед основних — проведення профілактичних і контрольних заходів (у тому числі службових розслідувань). Також передбачено проведення перевірок кандидатів на керівні посади. Прописана тут і експертиза нормативних активів ПАТ «Укрзалізниця» на предмет виявлення корупційних ризиків.

Крім того, Антикорупційною програмою запроваджуються норми професійної етики працівників ПАТ «Укрзалізниця», чітко прописані права та обов’язки в контексті антикорупційного законодавства.

Крім того, (цитую текст програми): «…до працівників ПАТ «Укрзалізниця», які порушують положення Антикорупційної програми, можуть застосовуватися дисциплінарні стягнення у вигляді оголошення догани та звільнення».

— Зазвичай залізничники на місцях якщо і зіштовхуються з фактами корупції з боку керівництва, то не знають, куди повідомити про них. Або навіть банально бояться бути звільненими по оприлюдненню інформації. Чи прописані механізми захисту інформаторів у цій програмі?

— Так, там все це є. Але коректно буде зараз мовити не про «інформаторів», а про «викривачів». Саме це прописано і в Законі України «Про запобігання корупції», і в Антикорупційній програмі.

Щодо захисту, то там є низка норм, які гарантують його людині. Зокрема, в програмі зазначено, що «працівник ПАТ «Укрзалізниця», що надає допомогу в запобіганні та виявленні ознак корупції, перебуває під захистом держави». Кожному працівникові ПАТ «Укрзалізниця» слід знати й те, що ні він, ні член його сім’ї «не може бути звільнений чи змушений до звільнення, притягнутий до дисциплінарної відповідальності чи підданий з боку керівництва іншим негативним заходам впливу (переведення, атестація, зміна умов праці, відмова в призначенні на вищу посаду, скорочення рівня заробітної плати тощо) або загрозі таких заходів впливу у зв’язку з повідомленням ним про порушення вимог антикорупційного законодавства іншою особою».

Власне, для глибшого вивчення цього питання я пропонував би кожному залізничнику уважно прочитати текст Антикорупційної програми (текст розміщено в цьому — спеціальному — номері газети «Магістраль» на шпальтах 4,6,7, — прим. ред.).

Хотів би ще й зауважити щодо каналів передачі інформації про факти зловживання посадовим становищем — у нас є пряма лінія «Стоп корупція»: тел. 0800-50-3222. З моменту її відкриття надійшла достатньо велика кількість звернень, в яких йдеться про ознаки протиправних дій. Значна частина з них підтвердилася після перевірок.

Листи можна надсилати й на адресу електронної скриньки ПАТ «Укрзалізниця» anticor@uz.gov.ua. І, звичайно ж, з конкретними фактами можна завжди виходити безпосередньо на мене — як уповноважену особу із боротьби з корупцією.

Ще один момент, на який я хотів би звернути увагу: якщо раніше анонімні звернення — згідно із законодавством — не розглядалися, то нині у разі наведення конкретної інформації про правопорушення вони повноцінно проробляються протягом максимум 15 днів.

Тож звертаюся до залізничників: долучайтеся до боротьби з корупцією! Від вашої активної громадянської позиції залежить успішне майбутнє компанії, в якій ви працюєте.

ДОДАТОК

до наказу ПАТ «Укрзалізниця» від 28.07.2016, № 476

Антикорупційна програма публічного акціонерного товариства «Українська залізниця»

 
Для додавання коментарiв Ви маєте бути зареєстрованi.
реєстрацiя | авторизацiя
 Вересень 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
Яка рубрика в «Магістраль-експрес» Вам подобається найбільше?
Вікно у залізницю (19)
Розмова в купе (14)
Сканворд (8)
Особистість (2)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя
 
Усі права захищено © 1992—2010 Редакція газети "Магiстраль"
За повного передруку матеріалу посилання на статтю обов'язкове.
За часткового передруку матеріалів сайту посилання на www.magistral-uz.com.ua обов'язкове.
Контакти: Тел./факс: 465-01-90, E-mail:magistral@uz.gov.ua