30 квiтня 2011 / Об'єктив

Квиток — за дві хвилини

Квиток — за дві хвилиниДмитро Коновалов

Системи автоматичного обслуговування, які віднедавна стали невід’ємною частиною повсякденного життя українців, відкрили нові можливості для оплати найрізноманітніших послуг.

Тепер уже не потрібно шукати кіосків з картками поповнення рахунку, не треба стояти в чергах на пошті для оплати за Інтернет, а можна легко перерахувати гроші за отриману продукцію певної дистриб’юторської компанії. Нині ж українські споживачі отримали ще одну послугу — змогу придбати залізничний, а у майбутньому — авіаквиток і квиток на автобус на будь-який напрямок за використання терміналів самообслуговування, витративши на це лише кілька хвилин. У минулу суботу, 23 квітня, перший такий термінал встановило ТОВ «Система Квиток» у столичному торговельно-розважальному центрі «Дрім-Таун».  Зараз він працює в режимі доступу до системи «електронний квиток», що діє в Інтернеті. Але розглядається й можливість оснащення електронного кіоску ще й функцією друку проїзних документів на бланках Укрзалізниці. У перший день роботи термінал викликав справжній ажіотаж серед відвіду­вачів центру. Громадян підкуповувала зручність цієї послуги. Адже така технологія значно скорочує час на придбання квитка. Не треба їхати до залізничних кас, вистоювати чергу. Всі ці питання відтепер можна розв’язати за лічені хвилини, не відволікаючися від покупок у супермаркеті.

У кілька дотиків

Обладнання автоматичних кас дає змогу обслуговувати пасажирів без черг і перерв. Що важливо, всі ці дії може виконати кожен — автоматичні каси настільки прості в користуванні, що вже по кількох дотиках до сенсорних моніторів можна отримати бажаний квиток. Більш того: електронна система керування мережею автоматичних кас продажу квитків проводить роботу з трьома протоколами — «Експрес-3» (Росія і країни СНД), «Експрес-2 УЗ» (Укрзалізниця) та «е-квиток». 

Про якості технічної новинки газеті «Магістраль» розповів засновник ТОВ «Система Квиток» Дмитро Стеценко: «Завдяки якісному програмному забезпеченню автоматичні каси відкриють перед споживачами широкий спектр можливостей: придбання квитка у двох напрямках; друк квитка на бланку суворої звітності; друк квитанції; друк електронного квитка (за необхідності); приймання готівки; видача решти готівкою номіналами 5, 10, 20 та 50 грн. Родзинкою нових терміналів є їх інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, яким можна керувати за використання сенсорного екрана десятьма мовами (українською, російською, англійською, німецькою, французькою, польською, італійською, японською, китайською та корейською).

Отже скористатися новим обладнанням, окрім жителів України, зможе кожен її гість, що вельми суттєво в рамках розвитку туристичного бізнесу та проведення чемпіонату з футболу Євро­2012. До речі, до всіх уже перелічених привілеїв, що їх відкривають перед споживачами автоматичні каси, важливою є також можливість оплати за квиток не лише готівкою, а й банківськими картками VISA та MasterCard.

Якщо ж ви забронювали квиток через Інтернет, то термінали самообслуговування дадуть вам змогу роздрукувати його на бланках суворої звітності за використання і «коду броні», і штрих-коду.

Вивчивши потреби пасажирів з урахуванням умов проведення Євро­2012, разом з Укрзалізницею підприємство планує створити мережу автоматичних кас загальною кількістю не менш ніж 300 одиниць, що мають бути розміщені на території вокзалів усіх обласних центрів України, середніх за величиною станцій та в інших місцях. Але є амбітні плани щодо того, щоб збільшити кількість терміналів до 500 одиниць уже всередині 2011 р.».

Нове обличчя

Треба відзначити, що вигляд цих терміналів дещо інший, аніж у звичних для нас установках для самообслуговування. Автоматичні каси вирізняються насамперед багатомовністю, про що йшлося раніше, та значно більшими розмірами. Так, стильний, масивний і ергономічний корпус автоматичної каси з фірмовим дизайнерським оформленням обіймає площу 1,2х0,6 м і має висоту 2,1 м (з інформаційною панеллю 2,4 м). А тому його легко буде помітити на території вокзалів і торговельних центрів.

Ці каси оснащені необхідними технічними елементами, а саме великим широкоформатним сенсорним монітором — на 22 дюйми, купюроприймачем, диспенсером готівки на 4 деномінації — для видачі решти готівкою, принтером — для друку квитків — з двома касетами по 250 бланків, чековим принтером, сканером штрихового коду, банківським терміналом — для обслуговування клієнтів за використання ними банківських карток. Надалі творці диво-техніки планують також обладнати всі автоматичні каси додатковими терміналами зліва та справа від корпусу, які будуть надавати стандартні послуги з попов­нення телефонного рахунку й з оплати за гостьовий доступ до WiFi.

Без проблем

ТОВ «Система Квиток» поза зручностями в  користуванні передбачило також розв’язання будь-яких проблем з певними технічними несправностями в ній, що можуть виникати за користування нею. Якщо раптом станеться  форс-мажор і автоматична  каса не зможе завершити  розпочату операцію, то споживач легко продовжить її та  доведе до логічного результату на суміжному терміналі. Для забезпечення такої змоги, а також для того, щоб дозволити обслуговувати відразу двох споживачів, проектувальники терміналів передбачили їх попарне встановлення. Отже у кожній точці, де можна буде скористатися послугою з отримання автоматичного квитка, стоятимуть відразу дві незалежні установки.

Ще однією перевагою автоматичних кас, які знімають будь-які непорозуміння у процесі користування ними, є унікальний інтерфейс автоматичної каси, продуманий і виготовлений таким чином, аби пасажир без зусиль міг ним користуватися, взаємодіючи через великий сенсорний широкоформатний монітор.

Уже невдовзі завдяки новим автоматичним касам будь-яка поїздка стане легкою та приємною, а виникнення роздратування через довжелезні черги відійде в минуле.

Укрзалізниця також зацікавлена в реалізації цього проекту. Як мовив кореспонденту газети «Магістраль» заступник начальника Головного пасажирського управління Ігор Бреус, такі апарати  розширюють потенційну аудиторію системи «електронний квиток», з якою залізничники пов’язують прийдешнє пасажирських перевезень.

— Відтепер послугою з отримання електронного квитка зможуть скористатися й ті громадяни, котрі не мають доступу до мережі Інтернету, — сказав Ігор Бреус.

 
Для додавання коментарiв Ви маєте бути зареєстрованi.
реєстрацiя | авторизацiя
 Липень 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
Яка рубрика в «Магістраль-експрес» Вам подобається найбільше?
Вікно у залізницю (19)
Розмова в купе (14)
Сканворд (8)
Особистість (2)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя
 
Усі права захищено © 1992—2010 Редакція газети "Магiстраль"
За повного передруку матеріалу посилання на статтю обов'язкове.
За часткового передруку матеріалів сайту посилання на www.magistral-uz.com.ua обов'язкове.
Контакти: Тел./факс: 465-01-90, E-mail:magistral@uz.gov.ua