09 листопада 2016 / Акцент

Орієнтація на пасажирів

Орієнтація на пасажирівТетяна КОРОЛЮК

Нещодавно у Львові відбулася нарада зі стратегічного розвитку публічного акціонерного товариства. Саме колегіальні висновки і мають лягти в основу Єдиної комплексної програми розвитку залізничного транспорту України, що буде подана на затвердження до Кабінету Міністрів України. У цьому номері надаємо слово начальнику регіональної філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Володимиру Тягульському.

Регіональна філія «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» здійснює понад 37 % усіх пасажирських і 35 % приміських перевезень. Обслуговує вона 11 областей, а межує з регіональними філіями «Південна залізниця», «Львівська залізниця» та «Одеська залізниця» і трьома залізницями інших держав (Молдови, Білорусі та Росії).

За перше півріччя цього року обсяг пасажирських перевезень збільшився на 4 % (порівняно з аналогічним періодом минулого року). Доходи зросли на 8,7 %, а витрати зменшилися на 0,7 %.

Компанія з «дочками»

Ознайомившись зі стратегією реформування галузі, фахівці регіональної філії «Південно-Західна залізниця» висувають кілька пропозицій, де враховано головну особливість філії: акцент на транзитні та пасажирські перевезення.

Так наявний парк пасажирського господарства регіональної філії становить 1 тис. 322 вагони, з яких у робочому парку задіяні лише 713. Майже 64 % цього рухомого складу експлуатується понад 28 років, і його значна частина вже пройшла капітально-відновлювальні ремонти. Протягом багатьох років новий рухомий склад практично не постачали, зокрема з 1992-го по 2000 р. не було придбано жодної нової одиниці! Зрозуміло, що лише закупівля нових вагонів і ремонт старих за необхідних якості та обсягів дасть змогу залізничникам і надалі забезпечувати потребу в перевезеннях та належний сервіс.

Доцільним і своєчасним є план щодо появи у ПАТ «Укрзалізниця» філії «Пасажирська компанія» з подальшим створенням спеціалізованих дочірніх компаній. Так перша має зосередитися винятково на ремонті пасажирських вагонів, а друга — на їх обслуговуванні та екіпіруванні. Нинішні профільні бази нашої регіональної філії (вагоноремонтні депо й дільниці тощо) цілком можуть бути передані до складу новоствореної пасажирської філії. А третя — компанія-перевізник — тим часом займатиметься питаннями щодо парку пасажирських вагонів та обслуговуючого персоналу.

Також ми пропонуємо виділити в окрему дочірню компанію й вокзали, сферою відповідальності якої має стати організація та утримання головних воріт населених пунктів. На першому етапі на базі вокзалів станцій Київ-Пасажирський, Вінниця, Хмельницький, Житомир і Чернігів необхідно створити структуру, що вестиме господарську діяльність. Інший підрозділ має зайнятися питаннями реалізації квитків, у тому числі й через Інтернет. Не зайвим було б на вокзалах і в місцях значного скупчення людей у містах встановити автомати з продажу проїзних документів.

Приміські й тягові клопоти

Інвентарний парк регіональної філії налічує 79 електропоїздів (406 секцій). З них майже 85 % уже вичерпали свій ресурс. Враховуючи територіальні особливості, — насамперед «столичний фактор», перевезення у густонаселеному Київському регіоні, — навантаження на господарство суттєве. Наразі функціонує 139 пар у приміському сполученні та 16 пар у регіональному. При цьому хронічно не розв’язується низка проблем, починаючи з компенсацій за перевезення пільгових категорій пасажирів і закінчуючи вартістю проїзду, яка за однакового кілометражу в різних областях відрізняється в рази.

Наразі ж набувають актуальності ще два питання. Перше стосується оновлення та оздоровлення турнікетного комплексу. Аби ці системи й надалі працювали справно, вже найближчим часом слід розробити й почати впроваджувати відповідну цільову програму. Друге стосується переоблаштування 143 високих платформ. Хочеться, щоб до 2020 р. замість них почали функціонувати більш зручні конструкції, подібні до тих, що використовуються на європейських залізницях.

421.jpgВсе, що було сказане раніше про пасажирський рухомий склад, стосується і приміських електропоїздів з тією лише різницею, що цифри зі зношеності тут значно гірші. Низка інших виробничих підрозділів (локомотивні, моторвагонні та оборотні депо тощо) регіональної філії «Південно-Західна залізниця» в майбутньому мають бути підпорядковані філії з пасажирських перевезень, яку планується створити.

У локомотивному господарстві, що забезпечує пасажирські перевезення, на жаль, теж не все гаразд. А причини ті самі, інші лише цифри та назви рухомого складу.

Зокрема в цьому році передбачалося відремонтувати 20 пасажирських електровозів, а фактично відремонтовано лише чотири. При цьому в регіональній філії ще є можливість здійснювати ремонт у необхідному обсязі, так само, як і вантажних електровозів...

Крім цього, низка пропозицій щодо інфраструктурного розвитку філії наразі перебуває на розгляді в ПАТ «Укрзалізниця».

 
Для додавання коментарiв Ви маєте бути зареєстрованi.
реєстрацiя | авторизацiя
 Квiтень 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Яка рубрика в «Магістраль-експрес» Вам подобається найбільше?
Вікно у залізницю (19)
Розмова в купе (14)
Сканворд (8)
Особистість (2)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя
 
Усі права захищено © 1992—2010 Редакція газети "Магiстраль"
За повного передруку матеріалу посилання на статтю обов'язкове.
За часткового передруку матеріалів сайту посилання на www.magistral-uz.com.ua обов'язкове.
Контакти: Тел./факс: 465-01-90, E-mail:magistral@uz.gov.ua