07 грудня 2016 / Акцент

Тіньові фізкультура та спорт

Тіньові фізкультура та спортТетяна КОПИЛОВА

Деякі приватні особи зуміли налагодити власний бізнес й отримати неофіційний прибуток у залах фізкультурно-спортивного клубу «Локомотив». Разом з тим торік цей спортивно-оздоровчий заклад завдав регіональній філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» майже 5 млн грн збитку. Зауважимо, що залізничники сплачують за послуги клубу майже повну вартість. У Департаменті аудиту та внутрішнього контролю ПАТ «Укрзалізниця» журналісту «Магістралі» розповіли, як тут загнали в тінь фітнес і йогу та здійснювали інші фінансові махінації.

Чому збиткові?

Регіональна філія «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» для оздоровлення та підтримання у хорошій спортивній формі своїх працівників і їхніх дітей має у своєму розпорядженні чималий фізкультурно-спортивний клуб «Локомотив». Це цілий комплекс в центрі столиці, до якого входять волейбольний та баскетбольний майданчики, поле для футболу та міні-футболу, тенісний корт, тренажерний зал. Частиною клубу є і структурний підрозділ «Спеціалізована дитячо-юнацька школа олімпійського резерву «Локомотив» з веслування на байдарках». Ревізори перевіряли діяльність цього фізкультурного комплексу за період з 1 січня 2015 р. по 1 травня 2016-го.

Спершу зазначимо, що, за підрахунками експертів, майже 10 % мешканців столиці користуються фітнес-послугами, тож спортивна бізнес-індустрія непогано почуває себе навіть у скрутні часи. Адже маленький тренажерний зал в середньому приносить 25 тис. грн прибутку на місяць. Великі спортивні комплекси заробляють значніші суми. Тільки не залізничний ФСК «Локомотив», який, за інформацією Департаменту аудиту та внутрішнього контролю компанії, закінчив минулий рік зі збитком на 4,6 млн грн, а за чотири місяці 2016 р. витратив на 2 млн грн більше, ніж заробив.

Виживає спорткомплекс за рахунок дотаційного фінансування столичною регіональною філією. Лише 22 % покривається за рахунок доходів від надання послуг із занять бігом, волейболом, настільним тенісом, карате, фітнесом, футболом, користування спортивним та тренажерним залами.

«Однією з причин збитковості клубу було те, що з боку посадових осіб клубу не здійснювався жорсткий контроль за обліком та повнотою надходження плати від наданих спортивно-оздоровчих послуг, що призвело до недоотримання доходів від основних видів діяльності», — мовить начальник відділу Департаменту аудиту та внутрішнього контролю ПАТ «Укрзалізниця» Юрій Олексієнко.

Тренажери для сторонніх

Кількамільйонні збитки не змусили керівництво ФСК «Локомотив» шукати різних варіантів збільшення прибутку. Між тим, за годину, проведену в залізничній тренажерній залі, необхідно було заплатити лише 45 грн, тоді як ринкова вартість перебування в «качалці» — 60—100 грн. Скільки людей зміцнювало тут протягом минулого року свої м’язи за такою доступною ціною, сказати важко, бо облік відвідувачів — відсутній.

Непомічений керівництвом клубу був і штатний інструктор з фізкультури, який використовував приміщення клубу для ведення власного бізнесу. В навчально-спортивному відділі по закінченню свого робочого часу він проводив заняття з фітнесу та йоги. Те, скільки людей покращили свою фізичну форму під професійним наглядом цього тренера, також невідомо.

За подібним планом будувала свою підприємницьку діяльність й інша стороння фізична особа, яка проводила заняття з карате в приміщенні клубу з вересня 2015 р. без відповідного договору. Внаслідок чого сума невідшкодованих витрат ФСК «Локомотив» протягом періо-ду, що перевірявся, перейшла за 200 тис. грн.

Байдарки-нелегали

Перевірка знайшла 49 необлікованих човнів, які нелегально перебували на території структурного підрозділу клубу «Спеціалізована дитячо-юнацька школа олімпійського резерву «Локомотив» з веслування на байдарках». Відповідно до наданих ревізорам заяв на зберігання човни належать працівникам клубу. Одначе на території школи веслування з 1 січня 2015 р. до 1 травня 2016-го за цей спортивний інвентар кошти не сплачувалися. Відповідно до калькуляції вартість одного місця для зберігання на місяць становить 133,58 грн. Таким чином, щомісяця ВП ФСК «Локомотив» недоотримував 6,5 тис. грн.

«Сліпе» керівництво клубу не бачило елементарних шляхів отримання коштів, які могли суттєво покращити фінансовий стан ФСК «Локомотив». Але найгірше те, що його очільники підпільно витрачали дотаційні кошти залізниці. «Наші ревізори зафіксували низку порушень при здійсненні закупівель товарів, робіт та послуг. Без отримання відповідного погодження начальника сталевої магістралі керівництво клубу за півтора року здійснювало оплати рахунків на суму понад 326,6 тис. грн», — констатував Юрій Петрович.

Коментар

VVG.jpgПісля проведення внутрішнього аудиту ФСК «Локомотив» та зміни керівника спортивного клубу відразу ж за власним бажанням звільнилося шість його працівників. Новий очільник — Андрій Стандіо — зумів вивести з тіні спортивні послуги, плата за які раніше йшла до приватної кишені. Але щоб зробити спортивний комплекс прибутковим чи хоча б самоокупним, цього замало. Про те, чи може клуб «Локомотив» з дотаційного перетворитися в прибутковий об’єкт, журналіст «Магістралі» запитала у Андрія Стандіо.

«Наша головна мета — змінити сам принцип існування ФСК «Локомотив», зробивши його відкритим, сучасним, ефективним підрозділом, який би сам заробляв кошти на власний розвиток, створював позитивний імідж для ПАТ «Укрзалізниця», працював на оздоровлення її працівників, надаючи їм послуги на пільговій чи безоплатній основі.

Я намагаюся втілити в життя нову концепцію розвитку фізкультурно-спортивного клубу «Локомотив», яка дасть змогу модернізувати стадіон і спортзал, закупити нові тренажери, облаштувати тренувальні зали й майданчики, фітнес-клуб, зробити базу на Трухановому острові центром водного туризму, проводити турніри, фестивалі, інші відкриті заходи. Але наразі моя ініціатива не знаходить відгуку від старої бюрократичної системи.

Зараз ми хочемо організовувати електронний облік відвідувачів спортивних секцій клубу та запровадити безготівкову систему оплати. Була спроба встановити термінал, через який людина може сплачувати за спортивні послуги на місці. Але через те, що ФСК «Локомотив» не має повноважень укладати договір з банком на встановлення такого обладнання, цей намір поки що не реалізовано. Щодо виходу спортивного  клубу на самоокупність, то мушу сказати, що без модернізації існуючої інфраструктури та створення сучасних умов для спортсменів він і надалі лишиться збитковим. Наразі необхідна стратегія розвитку ФСК «Локомотив». Те, якою вона буде, багато в чому залежить від позиції керівництва регіональної філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» та профспілкової організації. Попит на наші послуги є. Наразі у футбольній секції клубу займається 250 дітей, в ДЮСШ веслування на байдарках і каное — 50 учнів — та є ще багато аматорських команд з різних видів спорту.

У квітні наступного року академія футбольного клубу «Реал» (Мадрид) відрядить в Україну своїх тренерів для проведення курсів на залізничному стадіоні «Локомотив». Це чудова нагода для маленьких футболістів показати себе. Найталановитіші з них поїдуть до тренувального табору в Іспанію. Для ФСК «Локомотив» — це і грандіозний іміджевий проект, який дасть змогу тренерам перейняти світовий досвід і підвищити свою кваліфікацію».

 
Для додавання коментарiв Ви маєте бути зареєстрованi.
реєстрацiя | авторизацiя
 Вересень 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
Яка рубрика в «Магістраль-експрес» Вам подобається найбільше?
Вікно у залізницю (19)
Розмова в купе (14)
Сканворд (8)
Особистість (2)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя
 
Усі права захищено © 1992—2010 Редакція газети "Магiстраль"
За повного передруку матеріалу посилання на статтю обов'язкове.
За часткового передруку матеріалів сайту посилання на www.magistral-uz.com.ua обов'язкове.
Контакти: Тел./факс: 465-01-90, E-mail:magistral@uz.gov.ua