24 серпня 2016 / Акцент

Вторгована економія

Вторгована економія

Трохи більше місяця філію «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» очолює Сергій Іванча. Ще зовсім недавно Сергій Анатолійович вів переговори з лідерами самопроголошених ДНР/ЛНР про звільнення полонених, а сьогодні він у центрі переговорного процесу з постачальниками продукції для залізничної компанії. В.о. керівника філії «ЦЗВ» розповідає про те, скільки вже вдалося заощадити у системі електронних закупівель ProZorro, про переговори з нафтотрейдерами та про очікування від найближчих аукціонів.

— Сергію Анатолійовичу, модуль аналітики ProZorro станом на 15 серпня інформує, що філія «ЦЗВ» з початку року оголосила 66 процедур відкритих торгів на електронному торговельному майданчику, та аукціонів проведено не так уже й багато. У чому причина затримок?

— По суті, активну роботу в ProZorro філія «ЦЗВ» розпочала на початку червня 2016 р. Втім, ще до обов’язкового переходу крупних державних компаній і монополістів з 1 квітня 2016 р. філія вже мала досвід роботи в системі електронних торгів. У лютому було оголошено шість процедур на закупівлю природного газу, проте через збої в системі їх відмінили. Тобто наразі оголошено 64 процедури відкритих торгів у системі ProZorro.

На сьогодні вже відбулося 14 аукціонів (станом на 18 серпня 2016 р.), у яких брали участь від двох до чотирьох учасників. Зараз філія розглядає пропозицію учасника, який запропонував найменшу ціну по торгах на закупівлю постільної білизни. Економія по цих торгах може становити до 21 % за умови відповідності учасника кваліфікаційним вимогам. Адже очікувана вартість закупівлі становить 3,1 млн грн, а учасник запропонував 2,5 млн грн.

Крім того, 12 серпня проведено аукціон на закупівлю кабельної та провідникової продукції, де ми можемо заощадити 28 % і 38 % від очікуваної вартості. А 15 серпня відбувся аукціон на закупівлю виробів з дроту, переможець якого подав пропозицію на 23 % нижчу за означену в умовах лота. Філія 18 серпня провела відкриті торги із закупівлі дизельного пального в електронній системі ProZorro. За їхніми результатами визначився переможець — ПП «ОККО-Бізнес Контракт», а повідомлення про намір укласти договір з компанією наразі оприлюднено на ProZorro. Запропонована компанією вартість закупівлі на 15 % менша від очікуваної.

Наразі від оголошення закупівлі до аукціону в середньому проходить 60 днів. Майже 80 % закупівель зараз перебувають на стадії пре-кваліфікації (розгляду документів), бо одночасно відбулося розкриття з багатьох процедур. Окрім спеціалістів філії «ЦЗВ», пакети документів на технічну відповідність розглядають профільні департаменти, що потребує додаткового часу.

— Чи дала змогу система електронних торгів здешевити вартість закупок дизельного пального? Скільки такої продукції планується придбати у найближчий час?

CZV_2 kol.jpg— Власне, саме при закупівлі пального вдалося досягти найбільшої економії коштів у цьому році. Завдяки тривалим переговорам щодо зниження вартості закупівлі з нафтотрейдером «ОККО Бізнес-Контракт», що завершилися підписанням додаткової угоди 19 липня, ПАТ «Укрзалізниця» отримало п’ятивідсоткову знижку. Крім того, залучення максимальної кількості нафтотрейдерів до участі в торгах і прозорий відбір постачальника з найкращою конкурсною пропозицією під час останньої процедури на закупівлі 14 тис. т дизельного пального дали змогу заощадити 38 млн грн. А 1 серпня філія «ЦЗВ» уперше уклала договір з ТОВ «Торговий дім «Сокар Україна». Ціна поставки — 14,69 грн/л, тоді як найближчий конкурент ТОВ «Вог Аеро Джет» на тендері пропонував 16,93 грн/л. Тобто нам вдалося домовитися про закупівлю дизельного пального для потреб ПАТ «Укрзалізниця» за значно нижчими цінами, ніж у середньому на ринку роздрібної торгівлі.

— В яких оголошених філією аукціонах бере участь найбільше учасників? Чому на деякі торги приходить лише один-два учасники?

— Найбільша кількість учасників буває у закупках товарів загального вжитку. Так постільну білизну пропонувало шість учасників торгів, а на аукціони із закупівлі пального та мастил приходить до чотирьох учасників. Цього разу з пропозиціями виходять постачальники, які мають досвід участі у закупках Міністерства оборони України, добре знають ринок і умови участі в торгах на електронних майданчиках. Практика торгів у електронній системі закупок висвітлила кілька основних факторів, що впливають на кількість учасників аукціонів. Так малий і середній бізнес не завжди має змогу оформити електронну банківську гарантію на крупні суми. Крім того, сьогодні учасники мають невеликий досвід участі у електронних торгах, а специфічний перелік товарів, необхідних саме для залізничної галузі, звужує коло потенційних постачальників.

— Чи приходять на аукціони виробники продукції?

— На сьогодні умови укладання договору з постачальником передбачають здійснення оплати з відтермінуванням платежу. По дизпальному термін може становити до п’яти банківських днів, оливах і мастилах — до 15 календарних днів, а по запчастинах — до 30. Тож поки що переважна більшість учасників аукціонів — це посередники.

— Розкажіть, будь ласка, про найближчі плани філії.

— Треба активніше працювати в системі ProZorro. Нещодавно тендерний комітет «ЦЗВ» оголосив проведення чотирьох процедур закупівель метизної продукції, три з яких обсягом 56 т з очікуваною вартістю 2,7 млн грн кожна, а одна обсягом 2,1 тис. т з очікуваною вартістю 117,5 млн грн. Крім того, оголошено одну процедуру закупівлі кабелю загальним обсягом 46,3 тис. м з очікуваною вартістю 12,14 млн грн. А ще необхідно провести п’ять процедур закупівлі 37,9 тис. т дизельного пального.

 
Для додавання коментарiв Ви маєте бути зареєстрованi.
реєстрацiя | авторизацiя
 Липень 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
Яка рубрика в «Магістраль-експрес» Вам подобається найбільше?
Вікно у залізницю (19)
Розмова в купе (14)
Сканворд (8)
Особистість (2)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя
 
Усі права захищено © 1992—2010 Редакція газети "Магiстраль"
За повного передруку матеріалу посилання на статтю обов'язкове.
За часткового передруку матеріалів сайту посилання на www.magistral-uz.com.ua обов'язкове.
Контакти: Тел./факс: 465-01-90, E-mail:magistral@uz.gov.ua