02 вересня 2016 / Тема номера

За лаштунками лінії


Stop-korrup_2 kol.jpgУ вересні минулого року в галузі з’явилася гаряча лінія «Стоп-корупція». В Управлінні запобігання економічним та корупційним правопорушенням на залізничному транспорті ПАТ «Укрзалізниця» ми дізналися про дієвість, несподіваність і суто українські нюанси роботи цього механізму.

З початку цього року на гарячу лінію (як по телефону, так і на електронну пошту) надійшло 240 звернень. Найчастіше (у 68 випадках) телефонували стосовно зловживань серед працівників регіональної філії «Південно-Західна залізниця». Друге місце розділили регіональні філії «Придніпровська залізниця» та «Одеська залізниця» (відповідно 43 і 40 звернень), а третє — «Південна залізниця» та «Львівська залізниця» (34 і 33). Працівників регіональної філії «Донецька залізниця» стосувалося 15 випадків. На сьогодні відпрацьовано 60 % звернень, з яких до 40 % підтверджено. Головними «постачальниками» фактів для розслідування є пасажирське та локомотивне господарства.

За словами керівника Управління Віталія Андрєєва, у перші дні роботи на гарячу лінію надходило до 30 звернень на день. З часом активність громадян почала зменшуватися. Наразі щодоби надходить до п’яти листів чи дзвінків. Лише 15 % скаржників зазначають, що працюють на залізниці. У 70 % випадків люди не називають ані свого імені, ані сфери діяльності, та не лишають жодних координат. Ба більше: телефонують із чужих номерів чи «номерів-одноденок», аби взагалі «відвести» від себе будь-які підозри.

— Сьогодні такого поняття, як «анонімка», не існує. Згідно зі ст. 53 закону про корупцію, наші спеціалісти мають реагувати на всі звернення, де надані конкретні факти про злочинні дії конкретних осіб. Наявність чи відсутність даних про заявника при цьому жодного значення не має. Але якщо людина лишила свої координати, вона обов’язково отримає зворотний зв’язок, — коментує керівник Управління В. Андрєєв. — Інша справа, що покарання порушників можливе лише після ретельної перевірки викладеного. За законом, ми маємо надати звіт по тому чи іншому зверненню протягом 15 діб. У деяких випадках, аби переконатися у правдивості фактів і здобути докази, достатньо навіть кількох годин. З іншого боку, нерідко розслідування затягується, адже для перевірки інформації доводиться залучати правоохоронні органи, поліцію, СБУ, прокуратуру тощо, адже входити у приватне життя ми не маємо права. Проте без такого розслідування обійтися в жодному разі не можна. Трапляється, що люди «підставляють» колег, керуючись бажанням помститися, заплямувати репутацію чи просто «розважитися». Скажімо, одного разу фахівці приїхали перевірити керівника з Придніпровки і замість очікуваних за вказаною адресою хоромів побачили халабуду, яку от-от мали знести.

Найбільш часто (у понад 30 %) на гарячу лінію повідомляють про безквитковий проїзд пасажирів. Такі випадки найчастіше і підтверджуються (так само, як і провіз контрабанди чи незадекларованих товарів, а також крадіжки). Крім того, нерідко скаржаться на зловживання посадою, на, скажімо так, своєрідні кадрові рішення і на вимагання неправомірної вигоди. Трапляються і аж ніяк неочікувані дзвінки. Як, приміром, прохання розібратися з сусідом, під дверима якого прибиральниця миє підлогу лише тому, що він начальник. Або ж вимога терміново, протягом 2 год, причепити додатковий вагон для виїзду людей з певної станції.

Проте завжди одразу зрозуміло, коли за анонімним зверненням стоїть відчай чи цілком правомірне обурення, спровоковані нахабними діями колег або керівників. Єдина проблема — брак доказів. Скажімо, щоб підтвердити отримання хабара, ласого до легкого заробітку громадянина треба спіймати на гарячому. А це вже зовсім інший підхід до справи.

— Після однієї резонансної публікації в ЗМІ ми перевірили всі вагонні дільниці, — розповідає В. Андрєєв. — Адже конкретні прізвища людей, котрим несуть гроші, невідомі, але те, що побори мають місце, на жаль, було очевидно. Інформація у правоохоронних органів є, ведеться перевірка.

Результат

Після скарг, що надійшли на гарячу лінію «Стоп-корупція» і були підтверджені розслідуванням, чотирьох порушників звільнено з роботи, 14 оголошено догани, 10 попереджено, а 20 позбавлені премії. За відсутність контролю за роботою підлеглих працівників до дисциплінарної відповідальності притягнуто п’ять безпосередніх керівників.

До речі. Наразі роботу лінії забезпечує один спеціаліст у центральному апараті та по одному в кожній регіональній філії.

 

 
Для додавання коментарiв Ви маєте бути зареєстрованi.
реєстрацiя | авторизацiя
 Вересень 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
Яка рубрика в «Магістраль-експрес» Вам подобається найбільше?
Вікно у залізницю (19)
Розмова в купе (14)
Сканворд (8)
Особистість (2)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя
 
Усі права захищено © 1992—2010 Редакція газети "Магiстраль"
За повного передруку матеріалу посилання на статтю обов'язкове.
За часткового передруку матеріалів сайту посилання на www.magistral-uz.com.ua обов'язкове.
Контакти: Тел./факс: 465-01-90, E-mail:magistral@uz.gov.ua