30 березня 2016 / Тема номера

Замах на безпеку

Замах на безпеку

У перші місяці цього року спостерігається стійка тенденція збільшення випадків крадіжок вантажів. Крім величезних збитків для компанії, це також несе пряму загрозу безпеці руху. В чому ж причини такої ситуації та які дії здатні виправити її?

— За неповні три місяці цього року кількість крадіжок зросла майже в 2,5 раза, — каже начальник Головного управління воєнізованої охорони ПАТ «Укрзалізниця» Володимир Лисенко. — Так, якщо станом на 25 березня у 2015 р. було зафіксовано 332 випадки крадіжок, то за такий же період у цьому році — уже 838. Сума збитків при цьому становить понад 4 млн грн.

Причина лежить на поверхні: складний соціально-економічний стан. Особливо непроста ситуація в тих районах, де останнім часом відбувається серйозне падіння промислового виробництва, а це означає, що є проблеми із зайняті-стю населення.

У такій ситуації інколи формуються цілі банди, які зупиняють потяги, грабуючи їх. Крім випадків крадіжок вантажів, ще більш бажаним об’єктом для зловмисників стала залізнична інфраструктура: рейки, елементи верхньої будови колії, складові приборів безпеки та енергомереж.

Є ще одна причина підвищення інтересу з боку злодіїв — сьогодні відбувається реформування правоохоронних органів. Лінійні відділення МВС розформовані, і якщо залізнична воєнізована охорона навіть ловить зловмисників «на гарячому», то справу довести до логічного кінця дуже
важко.

— Старий порядок порушений, а новий ще не налагоджено, — констатує Володимир Дмитрович. — Ми влаштовуємо засідки, ловимо зловмисників, забираємо наші вантажі, але потім ми повинні передати все це поліції, аби вона відкривала карну справу. Та зараз, коли розформовані лінійні відділення, немає навіть до кого звернутися.

Проте, за словами очільника відомчої воєнізованої охорони, ситуація має покращитись уже в найближчі місяці. Річ у тім, що нині розробляється порядок взаємодії між Національною поліцією України та підрозділами відомчої залізничної охорони ПАТ «Укрзалізниця». Все це буде затверджено спільним наказом.

Зокрема, планується розробляти та проводити спільні операції (наприклад рейди до пунктів приймання металобрухту). І тут спеціалісти воєнізованої охорони виявлятимуть елементи залізничної інфраструктури, а поліція оформлятиме все відповідно до чинного законодавства.

— Крім того, робитимемо спільні засідки й проводитимемо інші оперативні заходи. Плануємо налагодити на постійній основі обмін оперативною інформацією, — зазначає В. Лисенко.

Зі свого боку фахівці відомчої воєнізованої охорони активізували проведення профілактичних бесід з приймальниками на пунктах збору металобрухту. Мета — достукатися до совісті цих людей. Адже, якщо вони приймають рейку або будь-які інші елементи інфраструктури, це означає, що десь на залізниці вже виникла загроза безпеці руху.

І результати такої роботи вже є: протягом останнього місяця зафіксовано чотири випадки, коли телефонували з пунктів приймання металобрухту та інформували про те, що деякі громадяни приносили на пункт елементи інфраструктури.

Є ще один напрямок роботи — посилення кримінальної відповідальності за вчинення правопорушень на об’єктах залізничної інфраструктури.

— Ми вже проводили зустрічі з депутатами, які повністю підтримали ініціативу. Наразі наші юристи готують пропозиції, та сподіваюся, що Верховна Рада скаже «Так» наведенню ладу на залізниці, — підкреслює Володимир Лисенко.

Притягує  як магніт

Залізниця, наче магніт, притягує тих, хто має злочинні наміри поживитися майном або вантажами, які перевозить сталева магістраль. На заваді цим посяганням стоять працівники воєнізованої охорони регіональної філії «Придніпровська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця».

Протягом лише минулого року працівниками воєнізованої охорони здійснено 48 перевірок пунктів приймання брухту, що розташовані в безпосередній близькості до смуги відведення. З початку 2016 р. до 24 березня було проведено 10 перевірок, але незаконно діючих пунктів не виявили. Однак завдяки інформації, отриманій від працівника пункту приймання брухту 15 січня поточного року, при проведенні оперативно-профілактичних заходів на станції Запоріжжя ІІ за підозрою у скоєнні крадіжки затримали громадянина, який ніде не працює. У його брезентовій сумці виявили чотири низьковольтні кабелі електропоїздів — жокс (міжвагонне низьковольтне з’єднання ланцюгів керування електропоїздом) та чотири предмети, схожі на ковпаки. У подальшому за оперативно-розшукових заходів у помешканні затриманого було знайдено ще два кабелі. Крім того, затримали ще одну особу, причетну до цієї крадіжки. Сума збитку становила 21,4 тис. грн. Затриманих разом з украденим було передано в Жовтневий відділ поліції.

До речі, впродовж 9—13 березня 2016 р. у регіональній філії запобігли п’яти спробам розкрадання майна та вантажів, які перевозить підприємство, і затримали чотирьох зловмисників. Зокрема, на перегоні П’ятихатки—Жовті Води І попередили крадіжку міндобрив. Після несанкціонованого спрацювання гальм потяга перед станцією Жовті Води І стрілець, котрий супроводжував номенклатурні вантажі, в одному з вагонів помітив, що двері в ньому відчинені. Оперативна група стрілецької команди станції Кривий Ріг-Головний виявила на 9-му км перегону майже 30 мішків з мінеральними добривами й разом з апостолівськими колегами влаштувала засідку. Вночі по вантаж приїхало двоє чоловіків. Затриманих передали у П’ятихатський відділ поліції.

Stanom_3 kol.jpg

Мінеральні добрива — під захистом

Мінеральні добрива на окремих перегонах і дільницях регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» стали розкрадати. Питання настільки загострилося, що довелося вжити спеціальних заходів, аби віднадити злодіїв.

За словами керівництва служби воєнізованої охорони регіональної філії, йдеться про кілька дільниць і перегонів, які пролягають територіями Сумської, Полтавської та Харківської областей. Слід завважити, що протягом останніх місяців злочинці вкрай знахабніли. Стало очевидним, що крадії планували свою «роботу», враховуючи швидкість поїзда на певних перегонах, беручи до уваги зупинки на станціях, вивчивши профіль колії тощо. Та мінеральними добривами зловмисний промисел не обмежився. Невдовзі злочинний десант зазіхнув на зернові вантажі.

Безумовно, протягом цього часу керівництво регіональної філії та служби вживало чимало заходів, спрямованих на максимальне унеможливлення злочинів. До чого тільки не вдавалися: і змінювали маршрути, і зменшували кількість зупинок. Та оскільки зерно і мінеральні добрива не належать до групи номенклатурних вантажів, які підлягають охороні на шляху перевезення, то за наказом керівництва філії, щоб запобігти розкраданню, в рамках експерименту на кількох дільницях та перегонах було впроваджено супровід зазначених вантажів стрільцями одного із загонів служби воєнізованої охорони.

Крім того, розробили «План заходів щодо забезпечення збереженості зернових вантажів на станціях регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» на 2016 р.», значно посилили оперативно-профілактичну роботу і посприяли недопущенню розкрадань вантажів на станціях і «підсадки» сторонніх осіб на рухомий склад. Отже на результат, як-то кажуть, не довелося довго чекати: кількість посягань на чуже добро скоротилася в рази. А перегони, які ще донедавна були для крадіїв ласими шматочками, швидко втратили привабливість. Поза тим, з метою організації спільних скоординованих заходів регіональними філіями «Південна залізниця» й «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» наразі узгоджено план дій на 2016 р. Реалізація заходів, передбачених цим документом, сприяє збереженню вантажів на дільниці Знам’янка—Користівка—Бурти—Кременчук.

Нині триває налагодження співпраці та узгодженості спільних дій з підрозділами управлінь національної поліції Сумської, Полтавської та Харківської областей.

 

 
Для додавання коментарiв Ви маєте бути зареєстрованi.
реєстрацiя | авторизацiя
 Вересень 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
Яка рубрика в «Магістраль-експрес» Вам подобається найбільше?
Вікно у залізницю (19)
Розмова в купе (14)
Сканворд (8)
Особистість (2)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя
 
Усі права захищено © 1992—2010 Редакція газети "Магiстраль"
За повного передруку матеріалу посилання на статтю обов'язкове.
За часткового передруку матеріалів сайту посилання на www.magistral-uz.com.ua обов'язкове.
Контакти: Тел./факс: 465-01-90, E-mail:magistral@uz.gov.ua